Eka 10K on nyt juostu. Mikä elämys ja kuinka opettavainen kokemus! Huh! Täytyy sanoa, että olin koko viikon jännittänyt kisoja ja vähän kauhuissani ajatuksesta, että pitäisi pystyä juoksemaan koko matka 4min/km. Alku meni kuitenkin hyvin mutta jo 3km jälkeen alkoivat jalat tuntua painavilta ja vauhti hiipua. Jo ennen 5km kohtaa olin valmis luovuttamaan, ja itsekseni mietinkin, että miksi ihmeessä mä teen tän itselleni?! Jokin sisälläni kuitenkin tsemppasi jatkamaan matkaa ja vaikka 6. kilometri olikin raskain (pitkä ylämäki) pääsin taas vauhdin makuun. 7km-8km välillä koin jotain hienoa (vaikka aika ei mikään supernopea ollutkaan) - jalat rullasivat, hengitys kulki tasaisesti ja tuntui kuin olisin juossut siivet selässä. Euforia! Tässä väliajat:
Viime torstain 5x2K session tuntui työläältä viikonlopun kisan jälkeen. Tein vain 3 täyttä kierrosta - 7:56 7:58 8:00 - neljännen "erän" jälkeen loppui puhti (ja usko) ..
Ilma on tänään erittäin tuulinen, joten menin urheilukentän sijasta metsään pururadalle juoksemaan 6x1000m session. Tässä ajat.
3:36 3:39 3:51 3:42 3:44 3:39
Huomenna 40 min, torstaina 30 min ja perjantaina lepoa :yes:
Harjoitukset ovat meneet ohjelman mukaan paria poikkeusta lukuunottamatta. Kunto, ja olo muutenkin, tuntuu olevan ihan suht kohdallaan. Orastava kurkkukipu on kyllä vaivannut jo muutaman viikon. Tämän päivän 3x5min paced run jää minulta väliin, mutta huomenna juoksen 40 min ja torstaina 30 min. Perjantaille on lepopäivä.
Lauantaina ajattelin testata kuntoa tutulla juoksupolulla maastossa. Matkana on 5 km. Edellinen ennätykseni reitille on 19:57 .. lähemmäs 19 minuuttia olisi kiva päästä. Katsotaan kuinka käy
Ensi viikolla alkaa harjoituskierros alusta. Toivottavasti kurkkukipu/flunssa ei tästä kehity miksikään ja voin jatkaa harjoitusta katkotta .. ja testata uudelleen 5x2K sessiota radalla
look to do the 3 x 5 minute on Wednesday and try to remember to maintain the cycles' quality sessions as it teaches your body rhythm towards performing on the race day