Pakko kysyä että onnistuuko sinulta helposti vauhdin pitäminen alle 140bpm sykkeessä? Ainakin itselläni on kova työ kun "luonnollinen" vauhti on ennemmin 145-155 mielestäni. Maksimisykkeeni on noin 182.
T. K4m
Cursor Wrote:Hei TheEd
Tällä viikolla olen juossut seuraavasti
Maanantai: 1 h - keskisyke alle 140 bpm
Tiistai: lepo
Keskiviikko: 1 h - keskisyke 140 bpm
Torstai: 5 x 8 mins - keskisyke 150 bpm
Perjantai: Lepo
Olin iloinen, että pystyin tänään juoksemaan 5x8min treenin, vaikka ensiksi luulin, että matkustuksen takia se jää väliin. Olin yllättynyt miten kevyesti sessio meni. 10 minuutin loppuverryttelyn aikana jalat kuitenkin alkoivat tuntua painavilta. Onneksi huomenna on lepopäivä
Mulla meni varmaan kuukausi siihen kun totuttelin hitaasen juoksutahtiin. Syke ei meinannut millään pysyä alle 140 ja juoksu oli todella hidasta hölkkää. Eikä ollenkaan luonnollisen tuntuista. Itsepäisesti jaksoin kuitenkin yritää ja luotin siihen että "coachi" tietää mistä puhuu. Pikkuhiljaa vauhti siitä koveni ja juokseminen alkoi tuntua luonnollisemmalta.
Tänään tein tunnin lenkin, ja itsekseni ihmettelin kun mielestäni juoksin jo aika kovaa 140 sykkeellä. Koko ajan sitä kuitenkin saa seurata sykemittaria .. ja monesti joutuu hieman hidastamaan vauhtia. Syke aika helposti pomppaa korkeammalle itse sitä huomaamatta.
Pitkäjänteisyyttä ja nautinnollisia juoksulenkkejä toivotellen,
Itsekin olen kyllä huomannut että samalla sykkeellä pääsee nyt aavistuksen kovempaa kuin ennen. Mutta minulla taitaa olla vielä matkaa siihen että 130-140 tuntuisi ihan luonnolliselta. Kyllähän juoksu menee eteenpäin silläkin sykkeellä mutta jos en seuraa sykemittaria niin nopeus on pian siinä 145-150 paikkeella. Varmaan se pitää paikkansa että hyvään kuntoon ei ole oikotietä ja pitää olla vain kärsivällinen. Pääasia tällä hetkellä on että treenaaminen tuntuu hyvältä, ja odotan jo kovasti että lumi sulaisi ja pääsisi testaamaan kuntoa kunnolla ulkona ilman liukkautta.