Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - robin.lagerqvist - 14-10-2013 Hej ! Har flyttat upp till Stockholm och fÃÂ¥tt nytt jobb. Därför har det inte blivit sÃÂ¥ mycket tävlingar i ÃÂ¥r och träningen har gÃÂ¥tt lite i perioder dÃÂ¥ det har hänt mycket i livet och behövde fÃÂ¥ ordning pÃÂ¥ mig själv och distans till en del saker. -Tänkte börja träna mer och struktuerat igen. ! Hur ska jag träna i höst och vinter för att pÃÂ¥ bästa sätt bygga upp mig till nästa säsong ? Robin - Training - TheEd - 16-10-2013 Hi Robin, great to hear you have relocated and that things are going well the Build Up would always be good for you however I think you need to break your build up into blocks of 6 weeks most at a time so for example: 6 weeks Build Up then 2 to 3 weeks of a challenge phase .. of a race or two then returning to 1 week off and then 1 cycle of a Build Up again we found in the past that you broke down after too much training during winter so let's try something different what say you? TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 18-10-2013 LÃÂ¥ter som en bra ide att prova nÃÂ¥got nytt. Hur ska träningen se ut resten av denna vecka och nästa ? Robin - Training - robin.lagerqvist - 19-10-2013 Tycker att det du skrev om höstens träning lÃÂ¥ter kul och intressant ! Har denna veckan tränat lugn jogg 45 min MÃÂ¥ndag, Tisdag, Torsdag och Lördag. Tänker ta vilodag imorgon ocksÃÂ¥. Ãâr lite trött i kroppen, men det beror nog pÃÂ¥ att jag va förkyld förra veckan. Men vill igÃÂ¥ng igen med träning in för nästa säsong. Robin - Training - robin.lagerqvist - 21-10-2013 Sprang idag 1 timme i lugn fart, va skönt att springa idag. Bra väder och kände mig inte trött och sliten efter träningen. Robin - Training - robin.lagerqvist - 27-10-2013 Veckans träning MÃÂ¥ndag - 1h löpning Tisdag - 45 min Onsdag - 1h Torsdag - 45 min Fredag - vila Lördag vila Söndag 45 min lugn löpning - Tänkte att jag skulle börja springa (fartlek) 8 min x 5 pÃÂ¥ Torsdag. Robin - Training - robin.lagerqvist - 05-11-2013 MÃÂ¥ndag - 30 min lätt jogg Tisdag - 1 timmes löpning Onsdag - Vila ! Torsdag - Fartlek 8 min x 5. Kändes bra de första 4 intervallerna men va trött sista 8 min. Fredag - Vila ! Lördag - LÃÂ¥ngpass 90 min Söndag - Vila ! Robin - Training - TheEd - 05-11-2013 Sorry Robin, sometimes I am not able to read your posts and have to wait for it to be explained to me train according to the suggestion above 6 weeks on the Build-up then a tester for 2 weeks and then return to the Build-up on we go TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 06-11-2013 Ny vecka och mer träning ! MÃÂ¥ndag - 45 min jogg Tisdag - 1 timmes löpning, sista 10 minuterna i ökad hastighet Onsdag - 37 min relax-jogg. Tog det väldigt lugnt, imorgon väntar 5 x 8 min... // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 07-11-2013 Har ikväll sprungit fartlek 8 min x 5 med 90 sekunders gÃÂ¥ - vila mellan. Värmde upp med 1 km jogg innan passet och joggade ner 1 km. - Höll bra fart de första 3 (intervallerna) tappade lite i fart pÃÂ¥ de tvÃÂ¥ sista. Efter passet va jag rejält trött men känns ändÃÂ¥ bra. // Robin |