Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - robin.lagerqvist - 16-01-2012 - Ja känns bra i kroppen och träningen fungerar bra. Hur länge ska jag träna efter build up ? När ska man börja träna efter 10k programmen ? ska jag träna nÃÂ¥gon backträning (hilltraining ?) Idag (mÃÂ¥ndag) sprang jag 30min lugn jogg, ca 6 km. // Robin Robin - Training - TheEd - 18-01-2012 Robin, when do you have the next 10km race and how have the running routes been? a lot depends on the weather and you can add rolling hills into your program on the Saturday or Sunday longer runs TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 19-01-2012 -Har hitills tränat 6 dagar i veckan i höst och vinter och försökt följa build up-programmet. Men var dock bortrest 1 vecka över jul och nyÃÂ¥r och ÃÂ¥kte skidor, efter det var jag förkyld och sjuk i 1 vecka. Blev dÃÂ¥ ingen träning. Efter det har jag ÃÂ¥terigen tränat efter build up-programmet nÃÂ¥gra veckor. - Känner mig stark i kroppen och tycker att det är roligt att träna. - Har nästa tävling den 25 mars (v12). //Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 22-01-2012 IgÃÂ¥r (lördag) sprang jag 20 - 21km lugn distans (1h och 50min) Idag sprang jag 1h löpning med backe sÃÂ¥ att jag fick ta ilite. Men gick väldigt bra och kändes nyttigt... // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 24-01-2012 MÃÂ¥ndag - 45min lugnb löpning Tisdag - Fartlek 1km uppvärmning 8min x 4 och 1km nerjogg. Sprang idag tillsammans med Ystads IF. Sprang i bra fart hela passet även fast det har börjat bli kallt här i Ystad. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 26-01-2012 Onsdag - 45 minuter lugn löpning (relax) Torsdag - Sprang i 63min, blev 12km. Idag var det kallt och snöade lite men det har som tur är inte blivit halt ännu. SÃÂ¥ än sÃÂ¥ länge är det inga problem att springa. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 30-01-2012 Torsdag - 12km lugn löpning, sprang i 64min. Fredag - VILA ! Lördag - 45min lugn löpning Söndag - LÃÂ¥ngpass, sprang 18km pÃÂ¥ 90min. Började i väldigt lugn fart första6-7km ökade sedan farten successivt och avslutade sista 4-5 km (20-25min) i förhÃÂ¥llandevis hög fart. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 06-02-2012 - Förra veckan blev en lugn vecka med bara 3 tränings pass. MÃÂ¥ndag- 45min lugn jogg Tisdag - VILA ! Onsdag - Vila ! Torsdag - 45min lugn jogg Fredag - Vila ! Lördag - 12km löpning i lugn och behaglig fart (64min) Söndag - Vila ! - Idag är det MÃÂ¥ndag och ny vecka och ska nu börja träna som vanligt igen... // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 16-02-2012 Hej ! - Satte igÃÂ¥ng ordenkligt med träningen igen vecka 6. MÃÂ¥ndag - 45min lugn löpning (8-9km) Tisdag - snabbdistans 5km (4.10/km) Onsdag - 12km lugn löpning, tog 63min Torsdag - 45min lugn löpning (8-8,5km) Fredag - Vila ! Lördag - LÃÂ¥ngpass ! Sprang 18-19 km i snöoväder ! Men gick bra att springa och kändes bra i kroppen. Söndag - Löpning med inslag av backe. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 16-02-2012 MÃÂ¥ndag - 45min lugn löpning (8-8.5km) Tisdag - 30min lugn löpning (6km) Onsdag - Fartlek 1km uppvärmning lite backlöpning i snö och 1km nerjogg som avslutning. - Nu är vintern verkligen här, det snöar mycket och är lite halt men det gÃÂ¥r fortfarande att springa. Torsdag - Vila Fredag - Ãâ¦ker pÃÂ¥ skidsemester 1 vecka med familjen och kommer hem lördag den 25 februari. DÃÂ¥ blir det ingen löpträning men kommer att ÃÂ¥ka skidor varje dag sÃÂ¥ jag fÃÂ¥r lite motion ändÃÂ¥. - Börjar löpträningen igen söndag den 26 februari. // Robin |