![]() |
Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - robin.lagerqvist - 18-11-2011 MÃÂ¥ndag - 45min lugn löpning (8-9km) Tisdag - 1000m x 6 i 3.52 fart per km. Onsdag - 12km löpning pÃÂ¥ 63min. lugnt och skönt och bra väder ! Torsdag - Vila ! Fredag - 12km löpning. De fyra sista km sprang jag i kuperat omrÃÂ¥de. Imorgon (lördag) - Tänkte jag springa lÃÂ¥ngpass pÃÂ¥ 16-18km. Söndag - Kommer jag springa 10-12km. - Skulle gärna vilja ha hjälp med att lägga upp vinterträningen om det gÃÂ¥r bra... // Robin Robin - Training - TheEd - 18-11-2011 try to have an easy week before the race next weekend then during winter it is going to be very much how you are able to train according to the weather with this said it is always probably better and easier to do a long build-up period that is the best solution TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 20-11-2011 Lördag - LÃÂ¥ngpass pÃÂ¥ 18km i 5min fart per km. Söndag - 45min lugn löpning - Ok, tackar sÃÂ¥ mycket. DÃÂ¥ börjar jag med build up träning efter nästa helg. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 30-11-2011 Förra veckans träning, MÃÂ¥ndag - 45min lugn löpning Tisdag - Intervall, 2km uppvärmning 1000m x 6 i 3.50 fart per km med 1min vila. Avslutningsvis 1km nerjogg. Onsdag - 12km lugn löpning (64min) Torsdag - LÃÂ¥ngpass 18km. Sprang i lugn fart, totalt var jag igÃÂ¥ng i 1h och 37min. Fredag - Vila Lördag - Snabbdistans (race) 7km - 27.25 (3.55 min/km) Söndag - 45min lugn löpning (8km) Denna veckan, MÃÂ¥ndag - 32min lugn joggning (6km) Tisdag - fartlek 8min x 5 med 2min joggvila. Onsdag - 12km lugn löpning. (64min) - Ãân sÃÂ¥ länge har vi inte fÃÂ¥tt nÃÂ¥gon snö och det är skönt att springa. Har funderat lite pÃÂ¥ en sak, ska jag träna nÃÂ¥gon backtränng under bild up perioden i vinter ? // Robin Robin - Training - TheEd - 01-12-2011 this looks good though if you want to have a 'better' race consider only doing 5 x 1k and increase the Rest to 2 minutes .. do not speed up the pace .. this will give you a nicer feeling before the race Then after the race you can look at the Build Up program and apply similar to what you did last year TheEd ps.. will get Piia to read this further Robin - Training - robin.lagerqvist - 02-12-2011 Torsdag - sprang 14km pÃÂ¥ 74min Fredag - Vila ! - Tänkte pÃÂ¥ om man ska träna nÃÂ¥gon styrketräning eller backträning i vinter under build up perioden, vet inte om det är en bra ide eller inte ? // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 04-12-2011 Lördag - 19km LÃÂ¥ngpass pÃÂ¥ ca 1h och 40 min. Söndag - 45min lugn jogg (8km) // Robin Robin - Training - TheEd - 06-12-2011 Robin ... how are you feeling on these runs .. looks like you quite strong again? TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 08-12-2011 - jag känner mig starkare nu och har kommit igÃÂ¥ng ordenkligt med träningen igen. MÃÂ¥ndag - 12km lugn löpning - 63min Tisdag - Race (snabbdistans) 5km - 19.40 (3.56 min/km) Onsdag - Vila ! Torsdag - 16km // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 13-12-2011 - Fredag - Vila ! - Lördag - 8km lugn löpning - Söndag - 8km lugn löpning - MÃÂ¥ndag - 8km lugn löpning - Tisdag snabbdistans 5km 1km uppvärmning och 1km nerjogg. // Robin |