Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - robin.lagerqvist - 14-08-2011 Sprang i Lördags halvmarathon (21.1km) gick inte alls sÃÂ¥ bra som jag hoppades pÃÂ¥, min tid blev 1.30.10. Hela 5 minuter lÃÂ¥ngsammare än i göteborg. Detta trots att jag hade hela 2 vilodagar innan tävlingen (Torsdag och fredag) dessutom sov jag drygt 9 timmar natten innan tävlingen (fredag till lördag). Kände mig trött i benen redan efter 5km. Jag hade oxÃÂ¥ dragit ner pÃÂ¥ distansen och träningen mellan kvalitetspassen... Vet inte själv vad det kan bero pÃÂ¥ ? Kan det vara sÃÂ¥ att jag är övertränad igen ? eller kan det ha nÃÂ¥got att göra med att jag inte tävlat sedan början av juni ? (2 mÃÂ¥nader sedan) - Vill gärna ha hjälp med hur jag ska gÃÂ¥ vidare med träningen nu. // Robin Robin - Training - TheEd - 15-08-2011 Robin .. according to the program you should slot in a paced run or race every 3 weeks you shouldn't be over trained but may need a mental freshner when is the next race I would like to try something different before then so will await your response TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 15-08-2011 Jag har planerat att jag ska springa nästa tävling den 27 augusti om 2 veckor, det är Trelleborgsloppet 10km. Efter det tänkte jag springa ett halvmarathon (21.1km) den 10 september, 2 veckor efter Trelleborgsloppet. - LÃÂ¥ter mycket intressant när du skrev att vi skulle prova ngt annorlunda. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 16-08-2011 Jag har planerat att jag ska springa nästa tävling den 27 augusti om 2 veckor, det är Trelleborgsloppet 10km. Efter det tänkte jag springa ett halvmarathon (21.1km) den 10 september, 2 veckor efter Trelleborgsloppet. - LÃÂ¥ter mycket intressant när du skrev att vi skulle prova ngt annorlunda. // Robin Robin - Training - TheEd - 17-08-2011 do the last 2 weeks of the cycle so on Thursday do the 6 x 1k session with 2 minutes Rest this should have you feeling better and consider maybe running every 2nd day cheers TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 17-08-2011 Sprang idag 10km lugn löpning. Imorgon springer jag 1000m x 6 med 2min vila. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 18-08-2011 Sprang idag intervall 1000m x 6 med 2min vila precis som du skrev. Intervalltiderna blev inte bra idag trots dubbelt sÃÂ¥ lÃÂ¥ng vila mellan intervallerna som jag brukar ha. Dessutom sÃÂ¥ har jag vilat helt 3 dagar (söndag, mÃÂ¥ndag och tisdag) efter mitt halvmarathon i lördags. Sprang mitt första pass sedan i lördags igÃÂ¥r som va 45min lugn jogg. Tycker att det är lite konstigt att jag inte har hunnit ÃÂ¥terhämta mig bättre. Mina intervalltider, 1. 3.34 2. 3.41 3. 3.41 4. 3.50 5. 3.55 6. 4.09 // Robin Robin - Training - TheEd - 19-08-2011 Robin .. it looks as though you need a break .. you started off OK and then simply went backwards consider doing a week off-period and then we can chat enjoy TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 27-08-2011 Hej ! Har nu gjort en vecka av Off - Period träningsprogrammet. PÃÂ¥ Onsdag (31 aug) ska jag tävla och springa 5000m pÃÂ¥ bana (track) och 10 dagar efter det Lördag 10 september ska jag springa halvmarathon (21.1km). Vill gärna veta hur du tycker jag ska träna ? // Robin Robin - Training - TheEd - 29-08-2011 you can use the 5000m to assess where you stand currently and then from there we can see what we can build on enjoy the 5k TheEd |