Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - robin.lagerqvist - 17-07-2011 Fredag - Vila Lördag - 12km lugn löpning tog 1h Söndag - LÃÂ¥ngpass 21km pÃÂ¥ 1h och 51 min. Sprang lugnt och skönt, bra väder att springa i. Svalt och skönt. Kändes bra i kroppen. - Imorgon (mÃÂ¥ndag) tänkte jag springa 1h lugn löpning och pÃÂ¥ tisdag intervall 1000m x 6. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 18-07-2011 Sprang idag 12km drygt 1h pÃÂ¥ kvällen. Svalt och skönt hade regnat tidigare pÃÂ¥ dagen och det kändes bra att springa. Nu laddar jag inför morgondagens intervall 1000m x 6 med 1 min vila. // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 19-07-2011 Intervaller, sprang 1000m x 6 med 1 min vila. 1. 3.31 2. 3.38 3. 3.44 4. 3.36 5. 3.46 6. 3.44 - Idag gjorde jag inte mitt snabbaste intervallpass. Det var jättevarmt ute när jag sprang och kände mig lite trött i benen idag. Hade dessutom lite problem med magen idag, men vet inte riktigt vad det berodde pÃÂ¥... // Robin Robin - Training - TheEd - 20-07-2011 how things going Robin .. do you feel you making progress? TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 20-07-2011 Sprang idag 1h lugn löpning, 12km. Kände mig lite tung i benen men blev piggare efter nÃÂ¥gra kilometer. - Jag känner att jag klarar ÃÂ¥terhämta mig efter träningarna men mina tider pÃÂ¥ intervallerna och snabbdistans (race) blir inte bättre. Tycker själv att det är konstigt när jag själv tycker att jag tränar jättebra och följer programmet. Har du nÃÂ¥gon aning om vad det kan bero pÃÂ¥ ? // Robin Robin - Training - robin.lagerqvist - 24-07-2011 Hej ! IgÃÂ¥r (Lördag) sprang jag snabbdistans (race) 5km. Idag (Söndag) sprang jag 15km lugn distans. - Jag känner att jag klarar ÃÂ¥terhämta mig efter träningarna men mina tider pÃÂ¥ intervallerna och snabbdistans (race) blir inte bättre. Tycker själv att det är konstigt när jag själv tycker att jag tränar jättebra och följer programmet. Har du nÃÂ¥gon aning om vad det kan bero pÃÂ¥ ? // Robin Robin - Training - TheEd - 25-07-2011 apologies Robin for not getting back earlier Robin .. are your race times more or less in line with your 5 x 2k sessions and 6 x 1k sessions .. what did you run for the 5km on the weekend? are you focusing properly during the races? Over to you TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 28-07-2011 Tisdag - Kort intervall 400m x 10 1. 1.24 2. 1.23 3. 1.22 4. 1.23 5. 1.21 6. 1.22 7. 1.22 8. 1.22 9. 1.21 10. 1.21 Onsdag - 1km lugn löpning tog 62min. Lite tung i benen när jag sprang men ok. - Idag (Torsdag) Skulle springa 1h lugn löpning men jag var jätte stel i benen och trött i kroppen. Dessutom fick jag problem med magen (vad det nu berodde pÃÂ¥). SÃÂ¥ sprang bara väldigt lugnt i 40 min. Ãâr nu ikväll fortfarande lite trött i kroppen. Undrar vad det kan bero pÃÂ¥ ? - Mina tider pÃÂ¥ snabbdistans (race time) tider pÃÂ¥ 5km är lÃÂ¥ngsammare än 1000m x 6, jag sprang 5km race i lördags (21 juli). Ãâven min tid (race time) pÃÂ¥ 10km är lÃÂ¥ngsammare än min tid pÃÂ¥ 2000m x 5, (men var 3 veckor sedan jag sprang 10km snabbdistans/race) - Enligt programmet ska jag springa 10km race pÃÂ¥ lördag igen. Men om man jämför med när jag sprang lundaloppet 10km - 36.57 sÃÂ¥ var det betydligt snabbare än min tid pÃÂ¥ 2000m x 5. Men dÃÂ¥ kände jag mig väldigt pigg i bÃÂ¥de kropp och huvet, kommer väl ihÃÂ¥g det för det är det bästa lopp jag gjort... Vill gärna ha hjälp med hur jag ska fortsätta min träning fram till den 13 augusti dÃÂ¥ jag ska tävla pÃÂ¥ Malmö Halvmarathon (21.1km) ? // Robin Robin - Training - TheEd - 29-07-2011 Robin, do a fast run over the weekend (5-8km) as a test. For the half marathon you could prepare by doing the last 2 weeks of the 10K programme. In other words, 6 x 1000's on Tuesday and continue from there. Hope it all goes well. The Ed Robin - Training - robin.lagerqvist - 31-07-2011 Hej ! - Tackar sÃÂ¥ mycket. DÃÂ¥ vet jag hur jag ska göra. IgÃÂ¥r (Lördag) sprang jag 15km pÃÂ¥ 74 min. Idag sprang jag snabbdistans (race) 5km pÃÂ¥ 19.52. - Kände mig lite seg i benen och tung i kroppen, kanske berodde lite pÃÂ¥ att jag sprang 15km igÃÂ¥r. Men känner att det är lite svÃÂ¥rt att pressa sig och plÃÂ¥ga kroppen pÃÂ¥ snabbdistans/race när man är helt ensam. Tror att det är lite mentalt ocksÃÂ¥. Tiden frÃÂ¥n dagens 5km race är lÃÂ¥ngsammare än min tid pÃÂ¥ 1km x 6. Men jag ser mycket fram i mot den 13 augusti, det var länge sedan jag tävlade och jag tycker det ska bli riktigt roligt att fÃÂ¥ ställa mig pÃÂ¥ startlinjen... // Robin |