![]() |
Robin - Training - Printable Version +- Running Information Forums (https://www.time-to-run.com/forums) +-- Forum: The Training Zone (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-The-Training-Zone) +--- Forum: 10K Training Feedback (https://www.time-to-run.com/forums/Forum-10K-Training-Feedback) +--- Thread: Robin - Training (/Thread-Robin-Training) |
Robin - Training - TheEd - 19-04-2011 Robin, did you run 7.20 for the 2k session if so that is a big improvement well done TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 25-04-2011 Hej ! Sprang inte 2000m i 7.20. Sprang i 7.30 fart. I onsdags sprang jag 12km lugnt. Torsdag 11km lugnt (1h) Fredag sprang jag 15km, tog 882min. Vila lördag o söndag. Tävlade idag mÃÂ¥ndag, 11.5km. Gick inte sÃÂ¥ bra men bara att se fram i mot nästa söndag dÃÂ¥ jag ska springa 3000m. // Robin Robin - Training - TheEd - 26-04-2011 your 2k session is good .. we now maybe need to chat about mental preparation before races etc and how to keep the format constant in the last few days Hope we can chat soon Cheers TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 26-04-2011 Ny vecka, sprang idag 11km lugn löpning som ÃÂ¥terhämtning efter gÃÂ¥rdagens tävling. Hur ska jag träna denna vecka ? PÃÂ¥ söndag (1 maj) tävlar jag pÃÂ¥ 3000m pÃÂ¥ bana i lund. Nästa vecka pÃÂ¥ lördag (7 maj) tävlar jag pÃÂ¥ 10km (lundaloppet). Sen är det 2 veckor till nästa tävling som är göteborgsvarvet som är 21.1km den 21 maj. - Vill gärna ha lite hjälp med hur jag ska träna. Vi skulle kunna träffas nästa vecka pÃÂ¥ mÃÂ¥ndag eller tisdag och prata om det som du tidigare skrev. // Robin Robin - Training - TheEd - 27-04-2011 Robin, hopefully you have not run today yet if you have not then do 5 x 1k today at 3.40 per k with a 2 minute Rest the Rest is longer to give you sufficient recovery then Thursday Rest and race Friday Saturday you can go for an easy 1hr and then Sunday a 90 minute run Monday take a Rest day and Tuesday do 3 x 1600m at 5 seconds faster than anticipated 10k race pace with a 3 minute rest in-between Wednesday an easy 1hr and Thursday the warm up then 6 x 1 minute fast with 1 minute slow at anticipated race pace for Saturday .. this session should have you feeling ready to race, it is not a hard session Friday Rest Saturday Race Please ask further questions if necessary and let's see when we can get together TheEd Robin - Training - TheEd - 27-04-2011 apologies Robin, got the dates mixed up .. u racing the 1st May you can still do the 1k session today let me know if you do the session and then I shall change things around Cheers TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 27-04-2011 Sprang idag precis som du skrev: 1km uppvärmning 1000m x 5 med 2 min vila tider: 1000m - 3.34 1000m - 3.38 1000m - 3.32 1000m - 3.36 1000m - 3.34 1km nerjogg Vill gärna veta hur jag ska träna kommande veckor och denna ? - Vore roligt om vi kunde fika pÃÂ¥ forum nÃÂ¥gon gÃÂ¥ng nästa vecka och prata lite... mÃÂ¥ndag ? Tisdag ? // Robin Robin - Training - TheEd - 27-04-2011 you can do an easy 1hr Thursday with the 6 x 1 min fast and 1 min easy on Friday .. relaxed but striding out for 1 minute Rest Saturday and Race Sunday we will hopefully get together next week, will let you know TheEd Robin - Training - robin.lagerqvist - 02-05-2011 - Tränade precis som du skrev förra veckan. IgÃÂ¥r tävlade jag pÃÂ¥ 3000m och min tid blev 10.30. Lite sämre tid än jag tänkt mig men jag är ändÃÂ¥ nöjd. Var roligt att springa igÃÂ¥r och det kändes att det gick rätt fort. Nu pÃÂ¥ Lördag (7 maj) ska jag tävla igen och springa 10km landsväg i Lund. Idag sprang jag 12km lugnt vilket tog 65min. Jag undrar hur jag ska träna resten av veckan ? - Vore roligt om vi kunde träffas och prata pÃÂ¥ forum nÃÂ¥gon morgon denna vecka. Vet inte när eller om det passar er ? // Robin Robin - Training - TheEd - 02-05-2011 do the same run down to the 10k race as you did for the 3k except put the 6 x 1 min onto the Thursday hoping to be able to meet this week, will let you know tomorrow what is happening TheEd |